Biuletyn Informacji Publicznej

Gminny Zespół Obsługi Szkół w Siemieniu

DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO W ILOŚCI DO 59.000L W SEZONIE GRZEWCZYM 2015/2016

Data ogłoszenia
2015-10-08
Termin składania ofert
2015-10-19 13:00
Treść

Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO W ILOŚCI DO 59.000 L. W SEZONIE GRZEWCZYM 2015/2016 o następujących parametrach:

  1. Gęstość w temperaturze 15 0C nie wyższa niż 0,860 g/ml
  2. Temperatura zapłonu, nie niższa niż 56 0C
  3. Zawartość siarki nie więcej niż 0,20 % m/m
  4. Zawartość wody nie większa niż 200 mg/kg
  5. Całkowita zawartość zanieczyszczeń nie większa niż 24 mg/kg
  6. Wartość opałowa nie niższa niż 42,6 MJ/kg
  7. Barwa - czerwona

Miejsce dostaw:

- Gimnazjum w Siemieniu i Zespół Placówek Oświatowych (do 40.000 l),

- Szkoła Podstawowa w Juliopolu (do 15.000 l).

- Gmina Siemień – budynek komunalny (do 4.000 l.)

Dostawa na koszt Wykonawcy do wskazanego przez Zamawiającego obiektu. Wykonawca przy dostawie każdej partii oleju opałowego dostarczy świadectwo jego jakości.

 kod wg Wspólnego Słownika Zamówień – 09135100-5 –  olej opałowy

      I.    TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

 Wymagany termin realizacji zamówienia od zawarcia umowy sukcesywnie według potrzeb Zamawiającego do dnia 15.04.2016 r.

     II.    OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

 1.     O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu oraz spełniają warunki dotyczące:

1)    posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

Koncesja na wykonanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami, o której mowa w art. 32 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r, poz.1059 z późn. zm.).

2)    posiadania wiedzy i doświadczenia

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

3)    dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

4)    dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

5)    sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

 2.     Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.

3. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  1. W przypadku braku w ofercie któregokolwiek z wymaganych w SIWZ dokumentów zamawiający wezwie wykonawcę do ich uzupełnienia, we wskazanym terminie, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm. ). Wykonawca, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu podlega wykluczeniu.
  2. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów.
  3. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
  4. Z ubiegania się o zamówienie publiczne wyklucza się Wykonawców, którzy:

1)     nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 Prawa zamówień publicznych opisanych w ust. 1 pkt 1-3 ;

2)     podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych

3)     wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności chyba, że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudnia uczciwej konkurencji

4)     złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania

5)     nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych,Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:

1).   jest niezgodna z ustawą

2).   jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3;

3).   jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,

4).   zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,

5).   została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

6).   zawiera błędy w obliczeniu ceny;

7).   wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3;

8).   jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

    III.    INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

 1.     W celu potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunki udziału w niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga załączenia do oferty:

1).   Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 o treści zgodnej ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do niniejszej SIWZ.

2).   Dokumentów i oświadczeń niżej wymienionych tj.:

  1. Koncesja na wykonanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami, o której mowa w art. 32 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 z późn. zm.).
  2. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

   IV.    PODSTAWA DO WYKLUCZENIA WYKONAWCY W OKOLICZNOŚCIACH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 24 UST.1 USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

 1.     W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm. ).

Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty:

1)     Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy o treści zgodnej ze wzorem określonym w załączniku nr 3 do niniejszej SIWZ.

2)     Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku Wykonawcy będącego osobą fizyczną - oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.

3)     Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

4)      Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

5)     Jeżeli wykonawca należy do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z póżn. zm.),  w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 PZP - wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 PZP, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej – wykorzystując wzór załącznika nr 4 lub 5  do SIWZ.

 

 

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy.

 

 

  1. 2.     Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składa zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt. 2. - dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
  2. 3.     Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

     V.    WYKAZ INNYCH OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY WRAZ Z OFERTĄ

 1.     W celu potwierdzenia, że oferowany olej opałowy będący przedmiotem zamówienia odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda:

1)     Świadectwo jakości oferowanego oleju opałowego od producenta, lub informacji na temat parametrów oferowanego oleju opałowego (ewentualnie innego dokumentu określającego parametry oferowanego opału).

  1.  Wykonawca składa wszystkie dokumenty w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę (osoby) uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem „za zgodność z oryginałem”
  2. Wszystkie złożone dokumenty muszą być złożone w języku polskim. Wszelkie pisma sporządzone w językach obcych muszą być przetłumaczone na język polski i podczas oceny ofert zamawiający będzie opierał się na tekście przetłumaczonym.

    VI.    INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

 1.     Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują:

  • pisemnie. Pytania muszą być skierowane na adres Zamawiającego podany w rozdziale 1 niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
  • Pocztą elektroniczną, gzossiemien1@wp.pl
  • Faksem, na nr tel. 83 354 73 19
  1.  Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub inne informacje za pomocą faksu każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
  2. Złożenie oferty wraz z załącznikami – forma pisemna
  3. Wykonawcy we wszystkich kontaktach z Zamawiającym powinni powoływać się na numer sprawy GZOS.ZP.1.2015
  4. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:

Renata Jaszczuk – tel. 83 354 73 19 od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 15.0

   W przypadku skorzystania z drogi porozumiewania się za pomocą faksu niezbędne jest niezwłoczne potwierdzenie przekazanej treści za pomocą oryginału pisma doręczonego drugiej stronie bezpośrednio lub drogą pocztową.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Renata Jaszczukdodano do BIP dnia 08-10-2015 10:23:14