Szczegóły
powrót do listy przetargówDOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO W ILOŚCI DO 59.000L W SEZONIE GRZEWCZYM 2015/2016
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO W ILOŚCI DO 59.000 L. W SEZONIE GRZEWCZYM 2015/2016 o następujących parametrach:
- Gęstość w temperaturze 15 0C nie wyższa niż 0,860 g/ml
- Temperatura zapłonu, nie niższa niż 56 0C
- Zawartość siarki nie więcej niż 0,20 % m/m
- Zawartość wody nie większa niż 200 mg/kg
- Całkowita zawartość zanieczyszczeń nie większa niż 24 mg/kg
- Wartość opałowa nie niższa niż 42,6 MJ/kg
- Barwa - czerwona
Miejsce dostaw:
- Gimnazjum w Siemieniu i Zespół Placówek Oświatowych (do 40.000 l),
- Szkoła Podstawowa w Juliopolu (do 15.000 l).
- Gmina Siemień – budynek komunalny (do 4.000 l.)
Dostawa na koszt Wykonawcy do wskazanego przez Zamawiającego obiektu. Wykonawca przy dostawie każdej partii oleju opałowego dostarczy świadectwo jego jakości.
kod wg Wspólnego Słownika Zamówień – 09135100-5 – olej opałowy
I. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Wymagany termin realizacji zamówienia od zawarcia umowy sukcesywnie według potrzeb Zamawiającego do dnia 15.04.2016 r.
II. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu oraz spełniają warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Koncesja na wykonanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami, o której mowa w art. 32 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r, poz.1059 z późn. zm.).
2) posiadania wiedzy i doświadczenia
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
4) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
5) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
3. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
- W przypadku braku w ofercie któregokolwiek z wymaganych w SIWZ dokumentów zamawiający wezwie wykonawcę do ich uzupełnienia, we wskazanym terminie, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm. ). Wykonawca, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu podlega wykluczeniu.
- Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów.
- Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
- Z ubiegania się o zamówienie publiczne wyklucza się Wykonawców, którzy:
1) nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 Prawa zamówień publicznych opisanych w ust. 1 pkt 1-3 ;
2) podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych
3) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności chyba, że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudnia uczciwej konkurencji
4) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania
5) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych,Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
1). jest niezgodna z ustawą
2). jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3;
3). jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
4). zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
5). została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
6). zawiera błędy w obliczeniu ceny;
7). wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3;
8). jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
III. INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. W celu potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunki udziału w niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga załączenia do oferty:
1). Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 o treści zgodnej ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do niniejszej SIWZ.
2). Dokumentów i oświadczeń niżej wymienionych tj.:
- Koncesja na wykonanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami, o której mowa w art. 32 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 z późn. zm.).
- Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
IV. PODSTAWA DO WYKLUCZENIA WYKONAWCY W OKOLICZNOŚCIACH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 24 UST.1 USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm. ).
Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty:
1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy o treści zgodnej ze wzorem określonym w załączniku nr 3 do niniejszej SIWZ.
2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku Wykonawcy będącego osobą fizyczną - oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
5) Jeżeli wykonawca należy do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z póżn. zm.), w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 PZP - wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 PZP, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej – wykorzystując wzór załącznika nr 4 lub 5 do SIWZ.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy.
|
- 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składa zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt. 2. - dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- 3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
V. WYKAZ INNYCH OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY WRAZ Z OFERTĄ
1. W celu potwierdzenia, że oferowany olej opałowy będący przedmiotem zamówienia odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda:
1) Świadectwo jakości oferowanego oleju opałowego od producenta, lub informacji na temat parametrów oferowanego oleju opałowego (ewentualnie innego dokumentu określającego parametry oferowanego opału).
- Wykonawca składa wszystkie dokumenty w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę (osoby) uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem „za zgodność z oryginałem”
- Wszystkie złożone dokumenty muszą być złożone w języku polskim. Wszelkie pisma sporządzone w językach obcych muszą być przetłumaczone na język polski i podczas oceny ofert zamawiający będzie opierał się na tekście przetłumaczonym.
VI. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
1. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują:
- pisemnie. Pytania muszą być skierowane na adres Zamawiającego podany w rozdziale 1 niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
- Pocztą elektroniczną, gzossiemien1@wp.pl
- Faksem, na nr tel. 83 354 73 19
- Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub inne informacje za pomocą faksu każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
- Złożenie oferty wraz z załącznikami – forma pisemna
- Wykonawcy we wszystkich kontaktach z Zamawiającym powinni powoływać się na numer sprawy GZOS.ZP.1.2015
- Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
Renata Jaszczuk – tel. 83 354 73 19 od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 15.0
W przypadku skorzystania z drogi porozumiewania się za pomocą faksu niezbędne jest niezwłoczne potwierdzenie przekazanej treści za pomocą oryginału pisma doręczonego drugiej stronie bezpośrednio lub drogą pocztową.